شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات
 

چهارشنبه 9 بهمن 1392
ن : مادر جوانرودی نظرات

: ‏ئەزانی بۆچی باڵندە هێلانە ناکات لە قەبر ستاندا؟

کلمات کلیدی : قبر , پرندگان , عذاب قبر , پند به زبان کردی , کُرد ,


 

تا ئێستا ئەو پرسیارت لەخۆت  کردوە  کە بۆچی  ئەو هەموو دارە 


هەیە  لە  قەبرستاندا  کەچی  یەک  باڵندە  هێلانەی  تیاناکات؟


 

*

*

چونکە  بەرگەی  گوێ گرتن  ناگرن  لە  عەزابی  قەبر

 

تاکەی  بەتەمای  نوێژ  نەکەیەت ؟

بەتەمای   پیر نەبی ؟

بەتەمای هەر بەگەنجی بمێنیتەوە ؟

بەتەما نیت بمریت ؟

چەن کەس پێش تۆ مردوە ؟

ئەیتۆش  نابی  بەیەکێ  لەوان ؟

*


هەستە خۆت بشۆو نوێژەکەت بکە تاکات ماوە .




می توانید دیدگاه خود را بنویسید
چه کسی به خلیفه دوم لقب امیرالمومنین داد چهارشنبه 7 اسفند 1392 10:48 ب.ظ
اهل سنت،به عمربن الخطاب،فاروق می گویند و برخی متعصبانه عقیده دارندکه پیامبرص اولین کسی بود که عمر بن خطاب را فاروق نامید . اما کتب معتبر اهل سنت و بزرگان از علمای ایشان، چنین چیزی را قبول ندارند و در بسیاری از کتابهایشان اینچنین آمده که اهل کتاب(یهود) اولین کسانی بودند که عمر بن خطاب را فاروق نامیدند! و این علی بن ابیطالب ع هست که رسول الله ص او را صدیق اکبر و فاروق اعظم این امت،معرفی کرده اند.خواهش می کنم بدون تعصب،این پست را مطالعه بفرمایید

حمد بن سعد بن منیع،مشهور به کاتب واقدى(168-230)مورخ و سیره نویس مشهور بغداد و مؤلف کتاب الطبقات الکبرى (الکبیر) است‏.وی در صفحه 250 همین چاپ می نویسد :قال بن شهاب بلغنا أن أهل الکتاب کانوا أول من قال لعمر الفاروق وکان المسلمون یأثرون ذلک من قولهم ولم یبلغنا أن رسول الله صلى الله علیه وسلم ذکر من ذلک شیئا .ابن شهاب گوید : این گونه به ما رسیده است که اهل کتاب نخستین کسانی بودند که به عمر لقب فاروق دادند و مسلمانان از سخن آن‌ها متأثر شدند و این لقب را در باره عمر استعمال کردند و از پیامبر اسلام صلی الله علیه وآله هیچ مطلبی در این باره به ما نرسیده است .


نیز ابن کثیر دمشقی سلفی در توضیح زندگی نامه عمر بن الخطاب در کتاب معتبر البدایة والنهایة جلد 7 صفحه 150 (بنابر مکتبه شامله) و ج 10 ص 180(دارهجر للطباعه و نشر و التوزیع)می گوید:عمر بن الخطاب بن نفیل بن عبد العزى ... أبو حفص العدوی ، الملقب بالفاروق قیل لقبه بذلک أهل الکتاب.عمر بن الخطاب ... ملقب به فاروق ، ‌گویند که اهل کتاب این لقب را به عمر دادند

نکته بسیار جالب این هست که اهل سنت در منابع متعدد خود،آورده اند که رسول خدا ص به امیرالمومنین علی ع،فرمود: علی بن ابیطالب،صدیق اکبر است و او فاروق این امت است!«هذا أوّل من آمن بی و أوّل من یصافحنی یوم القیامة و هذا الصدیق الاکبر و هذا فاروق هذه الأمّة یفرق بین الحق و الباطل»«به درستی که علی اول کسی است که به من ایمان آورده و اول کسی است که روز قیامت با من مصافحه می کند. و این علی، صدیق و راستگوی بزرگ است و او فاروق این امت است که حق و باطل را جدا می کند.المعجم الکبیر، ج 6، ص269؛ مناقب امیرالمؤمنین علی(علیه السلام) مجمع الزواید، ج 8، ص102؛ تاریخ مدینه دمشق، ج 42، ص41
مادر جوانرودی پاسخ داد:
سلام ...ما نعوذ با لله هیچ دشمنی با حضرت علی رض و حضرت فاطمه زهرا س نداریم . دوستشان داریم چون پیامبر ص آنها را دوست داشت و از نظر مقام و منزلت تفاوتی بین ایشان و حضرت عمر رض و دیگر خلفای راشیدین نیست ... اگه واقعا میخوای تحقیق کنی این راهش نیست ...چون دانش من در حدی نیست که بیاین از این طریق تحقیق کنید و جواب بگیرید ، لطفا ناراحت نشید چون من نمی توانم از این به بعد جواب سوالات شما را بدهم و این به دلیل ضعف اهل سنت و باطل بودن عقیده مان نیست بلکه به خاطر نبود اطلاعات دینی کافی اینجانب می باشد ... ممنون از بازدید شما
بنده خدا جمعه 2 اسفند 1392 04:33 ب.ظ
سلام.سوالات این آقا سوالاتی است که مدتیست ذهن مرا هم مشغول کرده.البته من جایی مطرح نکردم و در ادامه ی تحقیق خودم به دنبال جواب هستم.ممنون میشوم اگر احیانا جوابها را هر کس سریعتر پیدا کرد اینجا درج کند تا کمی سیر تحقیقات من هم سرعت بگیرد.
با سپاس
هادی حیدریان از حسینی شهر اصفهان سه شنبه 29 بهمن 1392 09:51 ب.ظ
واقعا متاسفم براتون که به دگر اندیشان هم فرصت اظهار نظر نمی دهید.
شما که کارشناسی الهیات هم گرفته اید معلوم نیست که از سواد وعلم الهیات هم بی بهره مانده اید وگرنه هم نظرات بنده را منتشر می کردید بدون هیچ واهمه ایی وهم اینکه جواب سوالات بنده را می دادید.

حجت ما عمل وکردار حضرت فاطمه ی زهراست این را بدانید.

مادر جوانرودی پاسخ داد:
چقدر زود قضاوت کردی ..... خوب شما کلی مطالعه کردین تا این همه سوال رو مطرح کردین ... فرصت نمی دین که منم دنبال جواب بگردم ...
هادی حیدریان یکشنبه 27 بهمن 1392 06:51 ب.ظ
سلام / نمی دونم به چه دلیلی هنوز جناب مدیریت سایت نظرات بنده را تایید نکرده اند.

ضمن اینکه بنده هنوز بر جواب سوالم مبنب بر دلیل بیعت نکردن حضرت زهرا سلام الله علیها با خلیفه اول با توجه به حدیث پیامبر اکرم که فرمودند هرکسی بمیرد درحالتیکه بیعتی بر وی باشد و با خلیفه ی زمانش بیعت نکرده باشد ( امام زمان خودش را نشناسد) به مرگ جاهلیت مرده است/

من از شما تنها یک حدیث یا روایت سند دار از شما مینی بر بیعت کردن حضرت زهرا با خلیفه اول با توجه به اینکه ایشان حداکثر 6 ماه از عمر شریفش را در زمان ایشان گذرانده بود بیاورید.

به نظر خودتان آیا حضرت زهرا با وجود آن مشاجرتشان وسهم خواهی از ارث پدرشان از حضرت ابوبکر وحضرت عمر رضی الله راضی وخوشنود بودند/

اگر بودند چرا ایشان با خلیفه اول بیعت نکردند./

چرا با وجود این همه احادیث وسنت خاصه رسول خدا مبنب بر عیادت از بیمار ودلجویی از بیمار حضرت ابوبکر وحضرت عمر از حضرت زهرا عیادت نکردند ؟((( خوب بالاخره بیمار فرد عادی نبود بنت رسول الله وسیده نساء العالمین )) بود چرا با اینکه حضرت ابوبکر وحضرت عمر منزلت ایشان را می دانست پس از دختر رسول خدا دلجویی نکرد وبه عیادتش نرفت/

اگر می دانید رفته حدیث یا روایتی مستند به همراه متنش برایم بنویسید.

ودرپایان ضمن تشکر از مدیریت سایت از ایشون می خوام دراین باره حتما مطلبی در سایت بگذارند بنده تازه از این سایت خوشم آمده وتازه آشنا شده ام.

ودوست دارم بتوانم ازادانه نظرات خودم که عقیده شخصی ومبنی بر مطالعه ی خودم هست را برایتان بنویسم چون بنده این روزها بیش از پیش در مورد تاریخ صدر اسلام وسالهای وفات نبی ص تحقیق می کنم.

امیدوارم شما هم کمک و یارم باشید وهر دوی ما بدون تعصب وبا دراختیار داشتن حقایق به ابراز نظر وگفتگو بپردازیم.
هادی حیدریان یکشنبه 27 بهمن 1392 02:43 ق.ظ
طبری می‌نویسد:

ابوبکر در مرض فوتش گفت:

فوددت أنی لم أکشف بیت فاطمة.

دوست داشتم ای کاش درب خانه فاطمه(س) را باز نمی‌کردم.

((این اعتراف ابوبکر در منابع متعددی نقل شده که من به یک منبع کفایت می‌کنم: تاریخ طبری: ۲ / ۶۱۹ حوادث سال ۱۳ هجری، ذکر اسماء قضاته و کتابه.))

آیا باز هم حیح است که گفته شود فقط تهدید بوده و هجومی به خانه حضرت زهرا۰س) صورت نگرفته است؟!

اگر هیچ اقدامی توسط خلیفة دوم و به دستور خلیفة اول انجام نشده چرا ابوبکر هنگام مرگش این قدر به خاطر این کار مضطرب بوده و دچار عذاب وجدان شده است؟

بازهم می پرسم پس چرا حضرت زهرا با خلیفه بیعت نکرد؟
هادی حیدریان یکشنبه 27 بهمن 1392 02:42 ق.ظ
یعنی این احادیث و روایات هم دروغه؟

حدثنا زید بن أسلم عن أبیه أسلم انّه حین بویع لأبی بکر بعد رسول الله کان علیّ و الزبیر یدخلان علی فاطمة بنت رسول الله فیشاورونها و یرتجعون فی أمرهم فلمّا بلغ ذلک عمر بن الخطّاب خرج حتّی علی فاطمة فقال: یا بنت رسول الله و الله ما من أحد أحبّ إلینا من أبیک و ما من أحد أحبّ إلینا بعد أبیک منک، و أیم الله ما ذلک بمانعی إن اجتمع هؤلاء النفر عندک ان أمرتهم أن یحرق علیهم البیت.

اسلم می‌گوید: وقتی که بعد از پیامبر با ابوبکر بیعت شد علی(ع) و زبیر به عنوان اعتراض و مخالفت با دستگاه خلافت در خانه حضرت فاطمه(س) جمع شدند. وقتی که خبر به عمر رسید بر فاطمه(س) وارد شد و گفت: ای دختر رسول خدا همواره تو و پدرت نزد من محبوب‌ترین افراد هستند اما به خدا قسم هیچ چیز مانع من نخواهد شد اگر این افرادی که نزد تو جمع شده‌اند خارج نشوند دستور می‌دهم خانه را آتش بزنند.

(( المنصف، ابن شیبه: ۷ / ۴۳۳، ح ۳۷۰۳۴، کتاب المغازی، باب ما جائ فی خلافة أبی بکر و سیرته فی الردة.))
…………………………………..

بلاذری از ابن عون نقل می‌کند:

إنّ أبابکر أرسل إلی علیّ یرید البیعة فلم یبایع فجاء عمر و معه قبس فتلقته فاطمة علی الباب فقالت فاطمة: یابن خطّاب أتراک محرقاً علیّ بابی؟

قال: نعم، ذلک أقوی فیما جاء به أبوک.

ابوبکر کسی را نزد علی(ع) فرستاد تا از او برای ابوبکر بیعت بگیرد، اما حضرت علی(ع) بیعت نکرد. عمر با مقداری آتش به درب خانه فاطمه(س) آمد حضرت فاطمه(س) فرمود: عمر! قصد داری خانه من را آتش بزنی؟

عمر گفت: آری. این برای تقویت آنچه پدرت آورده (یعنی اسلام) بهتر است.

(( انساب الاشراف، بلاذری: ۲۰ / ۲۶۸، امر السقیفة.))
…………………………………….

هادی حیدریان یکشنبه 27 بهمن 1392 02:35 ق.ظ
سلام/ ولی شما روایتی وسندی دال بر بیعت کردن حضرت زهرا با ابوبکر نیاوردید.

لطفا یک روایت سند دار در مورد بیعت کردن حضرت زهرا با خلیفه برایم بیاورید.

واما شما فرمودید هیچ اختلافی بین حضرت زهرا و خلیفه اول نبوده؟

پس طلب کردن میراث پدری از ابوبکر و پس گرفتن باغ فدک از خلیفه چه بوده/

مگر خود حضرت زهرا که در خانه ی رسول اکرم وخانه ی وحی پرورش یافته بود نمی دانست که انبیا از خود ارث نمی گذارند وبازهم حضرت زهرا از ابوبکر درخواست میراث پدرش را می کند؟؟؟؟؟؟؟؟
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.